شخصیت فرد 17 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 21
چکیـده
فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می کنند . خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفکر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا کند که به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شک بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند . مسائل تربیتی زیادی در رابطه با فرزندان وجود دارد که والدین باید به آنها توجه داشته و در تربیت فرزند خود آنها را به کار گیرند در اینجا به اختصار تعدادی از آنها را مورد توجه قرار داده ایم که عبارتند از : توجه والدین به استعداد فرزندان خود زیرا خداوند انسان ها را با قابلیت های متفاوتی آفریده است ، نیازهای روانی جسمانی و عاطفی فرزندان ،تشویق و تنبیه هات بجای آنان ، مشارکت آنان در تصمیمات و کارهای گروهی برای اینکه در آینده فردی با اراده باشند و زیر بار مشکلات زندگی کمر خم نکنند و بسیاری از مسائل دیگر البته نباید فراموش کرد که ارتباط والدین با مدرسه برای تربیت و پرورش بهتر فرزندان امری مهم به شمار می آید که والدین گرامی باید به آن توجه کافی داشته باشند.
مقدمه
آموزش و پرورش صحیح کودکان و نوجوانان مستلزم هماهنگی ، کوشش و تلاش متقابل بین سه ضلع خانواده ، دانش آموز و مدرسه است . عوامل تربیتی متعددی بر شخصیت کودک و نوجوان تأثیر می گذارد . خانه و مدرسه دو نماد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدر عوامل تأثیر گذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش افراد قرار دارند. چنانچه پدر و مادری مسئولیت آموزش و تربیت فرزند خود را به کلی به مدرسه واگذار کند و از نیازها و رسالتهای تربیتی فرزند خویش که در چارچوب تربیت عمومی و رسمی نمی گنجد غافل شود بدون شک نمی تواند امیدوار باشد که فرزندش هیچ گونه مشکل یا کمبودی نخواهد داشت . در مقابل با توجه به ازدیاد جمعیت دانش آموزان و کلاسها اگر معلمان نیز فکر کنند که می توانند بدون یاری و هماهنگی با خانواده ها در آموزش و تربیت دانش آموزان و شکوفا سازی درست استعدادهای آنها موفق شوند سخت در اشتباه خواهند بود. به هر میزان که پدران و مادران نسبت به مسئولیت ها و نقشهای خود در مقابل یکدیگر ، کودکان و مدرسه و معلمان و مربیان و مدیران مدارس نیز نسبت به نقشها و مسئولیت های خود در مقابل همدیگر ، دانش آموزان و اولیاء آگاهی بیشتری داشته باشند در کار خود عملاً موفق تر خواهند بود.
شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان
شباهتهای بسیاری در نقش اولیاء و معلمان وجود دارد. این وظایف و کارکردهای مشترک عبارتند از : فراهم ساختن مراقبت و ایمنی فیزیکی از کودک ، رشد مهارتهای اجتماعی ، ایجاد تحریک و انگیزش ، تشویق نگرشهای مثبت نسبت به یادگیری و اکتشاف ، اعمال کنترل منطقی و آموزش نظم و استقامت . با این حال رابطه والدین با دانش آموزان از رابطه معلم با دانش آموزان نزدیکتر و عمیق تر است. والدین با کودک تجربه پیوسته ای از صمیمیت ، محبت و پذیرش را فراهم می آورند در حالی که معلمان باید عطوفت کمتر و عینیت بیشتری به خرج دهند . نقش عمده آموزشی والدین ایجاد یک شرایط و جو خانوادگی پایدار و مراقبت گونه است تا در آن کودک محرک های مناسب را دریافت کرده و برای علاقه ای که به آموزش و موفقیت خود نشان می دهد مورد تشویق قرار گیرد . پیوند عاطفی بین والدین و کودک در حالی که موجب یادگیری ضمنی و غیر رسمی می شود ممکن است اختلال در یادگیری را در موقعیت های رسمی در پی داشته باشد. کم شایع نیست که والدین در هنگام تلاش برای آموزش رسمی و مستقیم به فرزندان خود خشمگین و حتی شدیداً پرخاشگر شوند ، چرا که با کندی فهم یا تأخیر در پاسخ فرزندان خود مواجه می شوند در حالی که معلمان بیشتر می توانند در مقابل نارساییها و شکستهای دانش آموزان در تکالیف یادگیری با بردباری و تحمل رفتار نمایند. علاوه بر این آموزش حرفه ای معلمان به آنها در کمک به دانش آموزان برای کسب مهارتهای تخصصی و فنی اطمینان بیشتری می بخشد.
خانواده و تربیت فرزند
رسالت پدر و مادر تربیت فرزند به خصوص در زمینه دینی است که برای دستیابی به این آرمان و آرزو باید مراحل تربیت دینی که در 5 بخش خلاصه می شود ، طی کنند : 1 ـ انس دینی 2 ـ عادت دینی 3 ـ معرفت دینی 4 ـ شاکله دینی 5 ـ خودجوشی دینی بسیار دیده شده است که وقتی مادر می خواهد نماز بخواند ، بچه ها را تهدید می کند سر و صدا نکنند از آن طرف هم وقتی پدر می خواهد قرآن بخواند باز بچه ها را وادار به سکوت می کند اینها همه موج منفی نسبت به دین است . گرایش به دین زمانی اتفاق می افتد که برای شخصیت کودک ارزش قائل شد و این هنگامی است که کودک به محض آنکه به محیط مسجد قدم می گذارد همه برای او حریم باز کنند و دست محبت بر سرش بکشند.
دومین مرحله عادت دینی است . بچه ها قبل از بلوغ در دورانی هستند که دارای دو ویژگی است : 1 ـ دارای آرامش است 2 ـ دوران تاثیر پذیری است . این دوره اهمیت بسیار دارد زیرا عادت در این دوره به وجود می آید . همیشه این تصور وجود داشته که تحمیل کردن درست نیست اما تحمیل بعضی چیزها به بچه ها خوب است و آن زمانی است که بچه اعتماد دارد اما تنبلی و سهل انگاری مانع می شود . اگر کودک دین را پذیرفت و نسبت به آن
سایر محصولات :
شخصیت فرد 17 ص
شخصیت فرد...
شخصیت ممتاز حضرت امام خمینیره 32 صشخصیت ممتاز حضرت امام...
مقاله جامع گودبرداری و پی کنیمقاله جامع گودبرداری و پی کنی...
تحقیق در مورد خرگوشک گل ماهور 19 صتحقیق در مورد خرگوشک...
شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان 17 صشباهت و تفاوت...
دانلود تحقیق پیرامون بررسی وضعیت نرم افزار در ایراندانلود تحقیق پیرامون بررسی...
شایعه 13 صشایعه 13 ص...
تحقیق درمورد زبان طبیعیتحقیق درمورد زبان...
شاهنامه فردوسی 21 صشاهنامه فردوسی 21 ص...
تحقیق در مورد خدارحم سارانیتحقیق در مورد خدارحم سارانی...
مقاله جامع گزینش و جداسازی سلولمقاله جامع گزینش و جداسازی ...
شاهنامه 23 صشاهنامه 23 ص...
شاهرخ تیموری 12 صشاهرخ تیموری 12 ص...
تحقیق درمورد زبان شناسیتحقیق درمورد زبان...
شاه اسماعیل صفوی 16 صشاه اسماعیل صفوی 16 ص...
شاعران ونویسنگان ایرانی 14 صشاعران ونویسنگان ایرانی...
تحقیق در مورد خاطرات سیاسى امین الدولهتحقیق در مورد خاطرات سیاسى امین الدوله...
سیمرغ زندگی زال 15 صسیمرغ زندگی زال 15...
تحقیق درمورد زبان شناسی چیستتحقیق درمورد زبان...
مقاله جامع کارخانه خانه های پیش ساخته بتنیمقاله جامع کارخانه خانه...
سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیرانتفاعی 36 صسیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای...
تحقیق در مورد حق شهید چیست و شهید کیستتحقیق در مورد...
تحقیق درمورد زبان شعر نو نیماییتحقیق درمورد زبان شعر نو نیمایی...
سیر فلسفه در قرون وسطی 21 صسیر فلسفه در قرون وسطی 21...
سیستم حقوق ودستمزد پارک علم وفناوری خراسان 32 صسیستم حقوق ودستمزد پارک علم...
سیستم اطلاعات 13 صسیستم اطلاعات 13 ص...
تحقیق در مورد حدودت هاتحقیق در مورد حدودت ها...
سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف 30 صسیر تحول مالیات در ایران وجوامع...
مقاله جامع کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوطمقاله جامع کار در...
سیر تاریخی تاسیس سرپرستی و مدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده 8 صسیر تاریخی تاسیس سرپرستی و...
تحقیق در مورد حافظه RAMتحقیق در مورد...
سی رایت میلز 175 صسی رایت میلز...
مقاله جامع پنجمین کنفرانس ملی مربوط به برنامه ریزی زلزلهمقاله جامع پنجمین کنفرانس ملی مربوط...
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 صسپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 ص...
سیمای رودکی از زبان اشعارش 13 صسیمای رودکی از زبان اشعارش...
سیماى یهود در ادب منظوم پارسى 10 صسیماى یهود در...
سیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی و غیر انتفاعی 36 صسیستمهای اطلاعاتی حسابداری برای سازمانهای خدماتی...
سونامی 21 صسونامی 21 ص...
تحقیق در مورد حاشیه نشینی و تنظیم خانوادهتحقیق در مورد حاشیه...
سیستم اطلاعات جغرافیایی GID 19 صسیستم اطلاعات جغرافیایی GID 19...
مقاله جامع پلهای پیش ساختهمقاله جامع پلهای پیش ساخته...
تحقیق در مورد حاجیه خانم سکینه صوفیتحقیق در مورد حاجیه خانم...
سید جماالدین 14 صسید جماالدین 14...
سیاستهای آموزشی 46 صسیاستهای آموزشی 46 ص...
سیاست فرهنگی سوئد 20 صسیاست فرهنگی سوئد 20 ص...
سودها و جریانهای نقدی 30 صسودها و جریانهای نقدی 30...
تحقیق در مورد حاج مرتضی روانبخشتحقیق در مورد...
مقاله جامع پروژه مجتمع ورزشی و تفریحیمقاله جامع پروژه مجتمع ورزشی...
دانلود تحقیق پیرامون بررسی چکونگی عملکرد سیستم بارکد خواندانلود تحقیق پیرامون بررسی چکونگی...
سهراب سپهری صدای پای آب 35 صسهراب سپهری صدای پای...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
برق
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
آویشن 55 ص
قاعده ضمان ید
کلمات کلیدی :انش موزان ربیت فرزند اشته اشند ادت ینی خصیت کودک نقش ولیاء وجود ارد مسائل ربیتی نیازهای وانی خصیت فرد والدین موزان فرزندان معلمان انواده فرزند مدرسه
- ۹۶/۰۸/۰۷